Monday, August 24, 2009

Creasta Fagaras - de la Vest la Est (ziua a treia)

A treia zi, o alta dimineata... dupa o noapte grea, in care oboseala acumulata nu m-a prea lasat sa dorm dar mai ales din cauza terenului accidentat pe care am montat cortul seara precedenta...reusesc sa ma trezesc pe la ora 0900. Ne-am impartit cu dormitul jumatate am dormit in refugiu si jumatate la cort.Soarele este destul de timid in aceasta dimineata si isi face cu greu aparitia dintre norii grosi, dar este bine ca nu mai ploua si ne permite un moment de senin cat sa vedem pe unde am umblat ziua precedenta.

traseul zilei a treia

In zona Refugiului suntem foarte multi excursionisti care am ramas peste seara aici...noi,grupul de cehi, un alt mare grup de la Cluj in frunte cu sotii Mititeanu si multi alti.
Noi ramanem sa plecam ultimi, le-am promis ca dupa ce ajungem la Caltun scadem ritmul si vreau sa ma tin de cuvant dar sincer nici eu nu mai puteam continua.

singuri in refugiu servind micul dejun
From Muntii Fagaras - traseu de creasta V-E

Tarziu.. abia pe la orele 13 parasim si noi refugiul Caltun si ne indrepam spre Lacul Capra. Primul varf pe care il intalnim este Laitel, sunt stors de energie nu am nicio motivatie si raman in urma tuturor.

Refugiul Caltun (Toma Boerescu) si Vf. Laitel

Soarele isi pierde din puteri si este acoperit de nori, iar in foarte scurt timp incepe ploaia, ne echipam iar de vreme ploioasa imi bag si aparatul in rucsac, suntem foarte dezamagiti, daca vremea nu se insenineaza curand luam in calcul si abandonul.
Trecem de Vf. Laitel si continuam traseul spre est coborand in serpentine. Suntem iar in nori si vizibilitatea este scazuta la cativa metri, totul este ud in jur si din cauza asta popasurile le-am rarit considerabil pentru ca nu ne putem aseza nicaieri fara sa nu ne udam. Din Saua Laitei creasta devine mai accidentata si mai ingusta, poteca coboara usor spre sud pe sub linia crestei iar in dreptul a doua portiuni mai dificile sunt montate si cabluri metalice ajutatoare.. la un astfel de pasaj ne intersectam cu un alt grup de excursionisti. Atentia ne este atrasa de ultima persoana din grupul lor care avea in mana o umbrela...oare cum se descurca cu ea pe creasta Fagarasului??
Coboram intr-o alta sa, formata intre Laita si Paltinul si aici intalnim un alt marcaj - punct albastru - ce coboara spre Sud pana la Complexul Piscul Negru. Aici in sa intalnim o alta importanta sursa de apa, dar la cat de plouati suntem noi continuam fara sa ne abatem de la traseu.

Ne orientam spre stanga, croindu-ne drum printr-un valcel stancos, si dupa cativa metri parcursi intr-un timp destul de mare ajungem in Saua Paltinului in care intalnim un stalp indicator ce indicata ramificatia traseului de creasta cu traseul ce coboara la Lacul Balea.

Decidem cu toti ca este mai intelept sa coboram in aceasta seara la Balea si sa asteptam acolo ameliorarea vremii, nu ar avea rost sa continuam traseul si fara sa ne bucuram de priveliste ca doar pentru asta am venit pana aici. Doris se resimte dupa acest efort si coboara din sa direct spre Balea iar V@ru o insoteste. Noi restul decidem sa continuam pe traseul de creasta pana in Saua Caprei si de acolo sa coboram la Balea.

Cab. Cota 2000

In apropierea Ferestrei Balea

Caldarea Balea

In apropierea de Roza Vanturilor nori se dau la o parte si noi putem surprinde intreaga caldare cu Lacul si cabana Balea, Transfagarasanul, linia telecabinei, cabana Paltinul.. astfel ca scot repede aparatul foto pentru a surprinde cateva cadre

From Muntii Fagaras - traseu de creasta V-E

Cu ultimele noastre resurse reusim sa trecem si de Muntele Iezerul Caprei si coboram in sa iar de acolo cu repeziciune spre Cabana Balea unde v@ru si doris ne asteptau deja cu o bere rece.

in saua caprei

coborand spre Balea

satul Cartisoara vazut de la "usa" cortului

Cabana Balea

3 comments:

1. In putine clipe libere din aceste zile, caut in lista de feed-uri picatura de Fagaras.

Felicitari, Matei, atat pentru modul in care povestesti, cat si pentru acuratetea cu care redai atatea detalii (desi a trecut ceva timp). ;)

ReplyDelete
  2. Multumesc Cipi, fotografiile sunt cele care ma ajuta sa imi readuc aminte de acele frumoase locuri dar mai ales de momentele petrecute alaturi de prieteni.

3. Foarte fain povestit pana acum, astept relatarea si zilelor urmatoare.