Sunday, August 23, 2009

Creasta Fagaras - de la Vest la Est (ziua a doua)

urmatoare zi incep sa sune alarmele pe la orele 06:00 .. le ignoram vreo jumatate de ceas dar apoi ne facem curaj si parasim confortul sacilor de dormit. Soare inca nu a rasarit astfel ca inca este frig.. servim un micul dejun cald.. si la orele 8 chiar atunci cand a ajuns si soarele in dreptul nostru suntem pregatiti de drum.

traseul zilei a doua
From Muntii Fagaras - traseu de creasta V-E

Urmam traseul de creasta spre vest spre Vf. Garbova, poteca urca pe la umbra muntelui si noi inca avem polarele groase pe noi, dupa ce trecem de Garbova ne oprim pentru a ne schimba in ceva mai comod.

urcarea pe Garbova

mai aruncam o privire in spate, spre locatia unde am campat noapte trecuta. Seara cand am ajuns noi la lac eram prea obositi cu gandul la montat cat mai rapid cortul si nu am mai avut timp sa ne bucuram de frumusetea locului asa ca abia acum dimineata reusim sa descifram frumosul peisaj de la lacul Avrig.

From Muntii Fagaras - traseu de creasta V-E

Poteca continua spre rasarit, iar in fata noastra ne asteapta varful Scara iar pentru a ajunge acolo sus avem de parcurs o diferenta de nivel de aproximativ 200m.... pentru mine e inca prea dimineata nu mi-am facut incalzirea asa ca raman in urma si fac opriri dese.

Varful Scara

de la lac si pana pe varf ne-au trebuit 2 ore.. destul de mult dar tinand cont ca in spate avem inca rucsaci grei si suntem cam adormiti noi ne consideram multumiti.. mai ramanem pe varf pentru a ne bucura de peisaj.

de pe Vf. Scara priovind spre Vest ... pe unde am umblat noi ieri..
From Muntii Fagaras - traseu de creasta V-E

Dinspre Nord tot mai multi nori incep sa se stranga si sa se apropie de creasta.. prognoza meteo incepe sa se adevereasca.. eu sper insa sa prindem fereastra de vreme buna pentru a traversa custura saratii
distingem spre est traseul pe care il vom avea de urmat si foarte in departe varful Negoiu.. maximul pe care vrem sa il obtinem in aceasta zi..

de pe Vf. Scara spre Est
From Muntii Fagaras - traseu de creasta V-E

Coboram in saua Scara si ne oprim langa refugiu, aici intalnim un mare grup de cehi cu care ne vom mai intersecta de multe ori si in zilele urmatoare. Stim ca pana la lacul Caltun nu vom mai avea nici o sursa de apa in apropierea crestei astfel ca o parte din baieti coboara putin spre sud sa realimenteze bidoanele cu apa, noi restul ne pregatim rucsaci pentru iminenta ploaie.

Saua Scara

Lasam in urma refugiu iar noi urmam poteca ce urca usor inspre Vf.Mazgavu ocolindu-l prin stanga apoi continua prin nordul caldarii Mieilor pana in Saua Serbotei, eu incep sa ma simt mai bine si o iau in fata incercand sa ii trag si pe restul dupa mine in ascesiunea varfului Serbota, pe o diferenta de nivel de 300m. In trecut acest varf Serbota era cunoscut printre ciobani si sub denumirea de Vf. Negoiu Mic.

From Muntii Fagaras - traseu de creasta V-E

De pe Varful Serbota coboara spre Nord marcajul banda albastra care duce la Cabana Negoiu, spre Sud coboara varianta ocolitoare a Custurei Saratii marcat cu banda galbena cu traversarea caldarii Pietroasa care ajunge pana in Saua Cleopatrei.. iar spre Est se continua prin custura marcajul de creasta..

banda albastra

banda rosie prin Custura Saratii
From Muntii Fagaras - traseu de creasta V-E

Este ora 13.. si fereastra noastra de vreme buna se cam inchide... asa ca ramanem in cumpana.. inca nu ploua dar de jur imprejurul nostru sunt nori... patura de nori este chiar deasupra noastra.. Vf. Negoiul nu l-am mai vazut de la coborarea de pe Mazgavu.. doar spre sud se mai zareste luciul lacului Vidraru

...grupul de cehi au ales varianta directa continuand pe marcajul banda rosie prin Custura Saratii.. un alt grup venit de la Cab. Negoiu alege varianta ocolitoare coborand spre caldarea Pietroasa...

Nori sunt amenitatori dar niciunul dintre noi nu vrem sa ne dam batuti si sa ne retragem spre cabana Negoiu, coborarea prin Custura cu rucsacii mari in spate este destul de greu si iti poti pierde usor echilibru.. astfel ca alegem varianta ocolitoare si eventual putem campa chiar in caldare deoarece sursa de apa este in apropiere.

Aceasta varianta ocolitoare nu este chiar asa de usoara cum am crezut initial si dupa nici 50m intalnim probleme la coborare pe o portiune mai abruta datorita pietrisului si mai ales a lipsei de prize... ca o adevarata echipa ne ajutam reciproc si reusim sa traversam aceast pasaj.. totodata decidem sa revenim pe traseul de creasta prin custura saratii.. macar acolo la pasajele dificile sunt montate cabluri ajutatoare...

imi mentin pozitia in fata si incerc sa ii motivez si pe ceilalti ... traversam cu mare atentie portiunile expuse .. in zone mai grele ne dam rucsacii jos si continuam fara ei apoi ii recuperam..
vremea inca tine cu noi.. norii sunt deasupra noastra dar inca nu au inceput sa se scuture..

trecatoare
create avatar
Create avatar

prin Custura Saratii
From Muntii Fagaras - traseu de creasta V-E

Dupa aproape 3 ore reusim sa iesim cu zambetul pe buze din Custura Saratii ...

Ajungem in Saua Cleopatrei unde intalnim o alta bifurcatie de marcaje... spre Nord la Cab. Negoiu, spre Sud catre Cumpana... spre est spre Caltun

Din sa incepe si ploaia...patura de nori a coborat foarte mult si vizibilitatea a scazut la cativa metri... totodata si moralul meu a decazut.. incep sa resimt toata oboseala acumulata... v@ru cu fetele o iau in fata eu raman pe loc si incerc sa mai mananc un baton cu cereale.. aparatul deja este in rucsac ferit de apa care curge necontenit... geo pastreaza o distanta intre noi si uneori mai tipam unul la altul ca sa ne ghidam...
Ne aflam sub Negoiu de aici incepem sa urcam pieptis printre bolovanii umezi catre varf.. v@ru este undeva in fata si le conduce pe fete ... eu undeva mai in spate si in urma de tot vine si mihai.... suntem obositi si ploaia care cade necontenit ne demoralizeaza si mai mult...
un alt moment de cumpana apare cand ne impotmolim la o bifurcatie de "carari" iar doris imi spune ca nu mai poate; simt cum ceva ma trezeste si incep sa calc mai cu incredere pietrele ude... continui fara sa ma uit in urma .. privesc doar in fata si caut sa nu pierd contactul cu marcajele de pe pietre..
Aproape de ora 18 zaresc piatra de pe varful Negoiu... ma intorc catre ei si tip la ei ca nu mai este mult si ca am ajuns pe varf... ne strangem cu toti mai putin mihai... care a ramas mult in spate.. si nu raspunde nici la semnele noastre.. fac cale intoarsa spre vale sa vad ce e cu el... il gasesc dupa 40m sprijinit de o piatra savurand o tigara uda.. nu mai poate nici el.. stau nitel cu el si apoi continuam spre varf unde ne strangem pentru poza de grup..

pe vf. Negoiu
From Muntii Fagaras - traseu de creasta V-E

In coborare spre Ref. Caltun alegem varianta prin Strunga Domnei. varianta pe care initial am considerat ca ar fi mai putin expusa ... dar si pe aici am intalnim o "saritoare" care ne-a pus la incercare abilitatile de alpinist. Ajungem la apusul soarelui la refugiu suntem foarte obositi si udati pana in "adancuri"... Sunt multumit ca am ajuns cu bine pana in acest punct al crestei.. astfel ca decidem ca ziua urmatoare sa parcugem o portiune mai mica.. doar pana la lacul Capra.